Overslaan en naar de inhoud gaan
Home

Main navigation

  • Koel & Co
  • Koel jeugdzorg
  • Zoeken
  • Beschikbare zorgaanbieders
  • Alle zorgaanbieders

Hoofdnavigatie

  • Koel & Co
  • Koel jeugdzorg
  • Zoeken
  • Beschikbare zorgaanbieders
  • Alle zorgaanbieders

Jouw keuze (0/2)

Na het bekijken van de profielen mag je 2 zorgprofessionals selecteren om een matchingsgesprek mee te voeren.
Er zijn nu nog geen zorgprofessionals geselecteerd.
Maak je keuze.

Suzanne Grouls

Profile picture for user info_5

Voornaam
Suzanne
Achternaam
Grouls

Dienst(en)
Begeleiden op school
Begeleiding bij ADHD
Begeleiding i.g.v. autisme
Coaching
Gezinsbegeleiding
Individuele begeleiding LVB
Intelligentie onderzoek
Orthopedagogische begeleiding
Psychodiagnostisch onderzoek
Psychoeducatie
Regio
Alkmaar
Amstelland
Amsterdam
Haarlemmermeer
Zaanstad Waterland
Bekijk zorgprofessional Bekijk Bekijk
Profile picture for user info_5
Beschrijving

Hoi, ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Suzanne Grouls en ik woon met mijn vriend en mijn zoontje van 1 in Haarlem.
Na mijn studies Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Pedagogische Wetenschappen heb ik als begeleider en als orthopedagoog voor verschillende organisaties en met verschillende doelgroepen gewerkt. Ik heb met name veel ervaring opgedaan in de gehandicaptenzorg en jeugd-GGZ.
Naast diagnostiek bij kinderen en verstandelijk beperkte volwassenen ben ik veel bezig geweest met het adviseren en/of coachen van ouders, begeleiders en leerkrachten en met het coördineren van ontwikkelingsgerichte behandelingen.

Mijn visie is dat de focus niet moet liggen op een stoornis of beperkingen die een kind/persoon heeft maar vooral op wat iemand aan kwaliteiten in huis heeft en wat diegene (daarnaast) nodig heeft om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en zich goed te voelen.
Dit geldt niet alleen voor kinderen of volwassenen met een beperking maar ook voor ouders, leerkrachten en begeleiders die met hen leven of werken. Wanneer er sprake is van een moeizame opvoed- of begeleidingssituatie kijk ik graag naar wat er al wel goed gaat en hoe dit gebruikt kan worden in andere situaties.

Ik ben een open, geduldig, en leergierig persoon en ik werk vooral graag naast/samen met mijn cliënten. Hulpverlening werkt in mijn ogen alleen als er echt wordt afgestemd op de individuele hulpvraag, en wanneer er goede overeenstemming is over de aanpak.


Beschikbaarheid
Niet beschikbaar

Voornaam
Suzanne
is beschikbaar op de volgende dagen


Voornaam
Suzanne
spreekt de volgende talen anders dan Nederlands


Voornaam
Suzanne
heeft de volgende registraties
SKJ

Voornaam
Suzanne
biedt de volgende
Dienst(en)
Begeleiden op school
Begeleiding bij ADHD
Begeleiding i.g.v. autisme
Coaching
Gezinsbegeleiding
Individuele begeleiding LVB
Intelligentie onderzoek
Orthopedagogische begeleiding
Psychodiagnostisch onderzoek
Psychoeducatie

In de volgende
Regio
Alkmaar
Amstelland
Amsterdam
Haarlemmermeer
Zaanstad Waterland

website
http://iederinzijnkracht.nl

In sommige situaties, bijvoorbeeld bij een ontwikkelingsachterstand, kan begeleiding op school een uitkomst bieden in de vorm van extra coaching/advies voor de leerkracht.
We gaan eerst samen kijken wat de vorm van ADHD voor uw kind inhoudt en waar zijn/haar sterkere en zwakkere kanten liggen. Wat voor invloed heeft dit op de ontwikkeling, het leren en meedoen op school, met leeftijdsgenoten en op het gezin? Vervolgens kunnen we een plan maken om bepaalde vaardigheden aan te leren of te versterken, maar ook de omgeving in te lichten waar ze uw kind of gezin mee kunnen ondersteunen.
We gaan eerst samen kijken wat de vorm van autisme voor uw kind inhoudt en waar zijn/haar sterkere en zwakkere kanten liggen. Wat voor invloed heeft dit op de ontwikkeling, het leren en meedoen op school, met leeftijdsgenoten en op het gezin? Vervolgens kunnen we een plan maken om bepaalde vaardigheden aan te leren of te versterken, maar ook de omgeving in te lichten waar ze uw kind of gezin mee kunnen ondersteunen.
In het voorjaar van 2020 ga ik me verder specialiseren in kinder- en opvoedcoaching. Het doel is om individueel met kinderen of ouders in gespreksvorm (eventueel met beeldmateriaal ter ondersteuning) naar hun eigen vaardigheden/krachten te kijken en te onderzoeken hoe ze deze in moeilijke of problematische situaties in kunnen zetten om zich goed te voelen en zich te kunnen blijven ontwikkelen.
Om de kwaliteiten en mogelijkheden van een kind of jongere in kaart te brengen is zeker niet alleen de intelligentie van belang. Onder andere de sociaal-emotionele ontwikkeling en het aanpassingsvermogen (adaptiviteit) zijn naast de cognitieve mogelijkheden van cruciaal belang voor het functioneren in de maatschappij en voor een optimale verdere ontwikkeling. Wanneer er reden is om aan te nemen dat er sprake kan zijn van leer- of ontwikkelingsstoornissen zullen aanvullende onderdelen worden onderzocht. Het onderzoek naar de verschillende ontwikkeldomeinen bestaat naast standaard tests ook altijd uit een analyse van de beschikbare voorinformatie, gesprekken met ouders en leerkrachten en een of meerdere observaties van het kind. De resultaten van al deze activiteiten zullen samengevat worden in een conclusie met bijbehorend advies.
Welke begeleiding er geboden wordt hangt af van de situatie en hulpvra(a)g(en). Veelal werk ik o.a. graag met video opnames om meer inzicht te creëren in bestaande processen binnen een gezin, maar vooral ook kwaliteiten die ieder heeft om samen te bekijken hoe deze vaker of verder ingezet kunnen worden.
Welke begeleiding er geboden wordt hangt zeer af van de hulpvraag. In sommige gevallen kan het gaan over het bieden van inzicht en vergroten van vaardigheden van het kind/de jongere. Soms ligt de focus meer op het aanpassen van de omgeving, waardoor een kind of jongere zich beter kan ontwikkelen. In alle gevallen wordt begeleiding op maat geboden en wordt, indien mogelijk en wenselijk, het hele netwerk rondom het kind/de jongere hierbij betrokken.
Om een beeld te krijgen van wat een kind cognitief 'in huis heeft' kan een intelligentietest gedaan worden. Zo'n test is echter slechts een momentopname in een vreemde situatie en met een voor het kind vreemd persoon. Dit kan de resultaten beïnvloeden. Om iets meer informatie te verzamelen naast de test zal een gesprek met ouders en desgewenst leerkracht(en) plaatsvinden en eventueel een observatie van het kind in de klas. Dit alles om de resultaten juist te kunnen interpreteren en goed en bruikbaar advies te kunnen bieden.
Welke begeleiding er geboden wordt hangt zeer af van de hulpvraag. In sommige gevallen kan het gaan over het bieden van inzicht en vergroten van vaardigheden van het kind. Soms ligt de focus meer op het aanpassen van de omgeving, waardoor een kind zich beter kan ontwikkelen. In alle gevallen wordt begeleiding op maat geboden en wordt, indien mogelijk en wenselijk, het hele netwerk rondom het kind hierbij betrokken.
Om de kwaliteiten en mogelijkheden van een kind of jongere in kaart te brengen is zeker niet alleen de intelligentie van belang. Onder andere de sociaal-emotionele ontwikkeling en het aanpassingsvermogen (adaptiviteit) zijn naast de cognitieve mogelijkheden van cruciaal belang voor het functioneren in de maatschappij en voor een optimale verdere ontwikkeling. Het onderzoek naar de verschillende ontwikkeldomeinen bestaat naast standaard tests ook altijd uit een analyse van de beschikbare voorinformatie, gesprekken met ouders en leerkrachten en een of meerdere observaties van het kind. De resultaten van al deze activiteiten zullen samengevat worden in een conclusie met bijbehorend advies.
Wanneer je een ontwikkelingsstoornis hebt, zoals bijvoorbeeld ADHD of Autisme is leren en meedoen in de maatschappij soms een hele uitdaging. Vooral als je (en ook je omgeving) niet goed snapt waarom sommige dingen zo lastig gaan terwijl die dingen voor andere kinderen geen probleem lijken. Door iets meer te leren begrijpen van hoe je hoofd werkt en wat er bij jou anders (niet minder goed dus, maar anders!) werkt, en ook waar je juist heel goed in bent doordat je in sommige dingen wat anders in elkaar zit, kun je leren beter met bepaalde moeilijke situaties om te gaan. Maar ook om uit te leggen aan anderen waar je moeite mee hebt en waarom, en leren om hulp te vragen bij dingen die lastig zijn.